Jungfrau Alpenverein OEAV.CZ

Jungfraujoch – střecha Evropy

Ledový vzduch vám proudí kolem obličeje, sníh křupe pod nohama a ohromující výhled vám téměř vyrazí dech. Na jedné straně dohlédnete přes nížiny Mittellandu až do francouzského Vosges, na druhé straně se rozkládají mrazivé sněhové pláně Aletschského ledovce obklopeného čtyřmi čtyřtisícovými vrcholy. Jakmile vystoupíte ve stanici Jungfraujoch 
(3 454 m n. m.), s prvním krokem ucítíte, že jste v úplně jiném světě. To prostě musíte zažít!

Jungfrau Alpenverein OEAV.CZ

Střecha Evropy a jak se tam dostanete

Ze stanice Interlaken Ost vás do Lauterbrunnenu nebo Grindelwaldu pohodlně doveze železnice.          
Zde přesednete na zubačku Wengernalp a překonáte 1 000 výškových metrů do stanice Kleine Scheidegg, kde již máte svět hor na dosah ruky. Odtud až na Jungfraujoch – střechu Evropy – vás vyveze železnice Jungfraubahnen. Na cestu z Interlakenu si vyhraďte dvě hodiny. Trať na Jungfraujoch je otevřena celoročně.

Jungfrau Alpenverein OEAV.CZ

Trať Jungfrau: Kamenitá cesta k projektu století

Vrcholy Eiger, Mönch a Jungfrau vždy fascinovaly básníky, malíře a učence. Milovníci těchto hor také jako první vyslovili přání vystavět zde železnici. Toto přání se stalo skutečností na konci 19. století. Velké množství horských železnic bylo vystavěno během období „švýcarské horečky horských železnic“. Vrcholem tohoto snažení je právě trať Jungfraubahn. Tato stavba století bezpečně přepravuje cestující od roku 1912, a to stále po stejné trase na zastávku Jungfraujoch, vlakové nástupiště s nejkrásnějším výhledem v celých Alpách.
Stavba železniční trati Jungfraubahn byla pionýrským projektem v rozvoji Alp. Byla doprovázená řadou úskalí a dramat. Krůček za krůčkem postupovali vizionáři výstavby za svým cílem. Nejprve prorazili tunel masivem hor Eiger a Mönch, následně do sedla Jungfraujoch.

Jungfrau Alpenverein OEAV.CZ

Projekt lanové dráhy typu V

Nejnápaditější současný projekt výstavby v Alpách

Lanová dráha, která bude v provozu od prosince 2020, naváže na tradici vizionářských stavebních projektů železnice Jungfraujoch mezi lety 1896 a 1912. Kabina na třech lanech sveze cestující z nového terminálu v Grindelwaldu na ledovec Eigergletscher a nová desetimístná visutá kabina bude jezdit na Männlichen. Výrazně tak ušetříte čas strávený přepravou, neboť cesta z Interlakenu za nezapomenutelnými výhledy se zkrátí 
o 47 minut! Nehledě na komfortní přestup z vlaků a autobusů na novém terminálu, který je považován za nejlepší projekt svého druhu v Alpách s obchody, jídlem a lyžárnou. K výhodám projektu bezesporu patří i umělecky hodnotné pojetí visutých kabin Eiger Expressu a GGM. Lanová dráha bude v provozu celoročně. 
Za zmínku stojí, že z projektu, který má celkový rozpočet 470 milionů CHF, profituje již od počátku celý region. Ke konci roku 2018 byly rozděleny objednávky ve výši okolo 100,5 milionů CHF firmám z Bernských Alp. Celkově bylo zapojeno do výstavby 30 společností, z nichž 21 je místních. V současnosti je do této jedinečné stavby zapojeno okolo 250 externích pracovníků, zejména projektantů a stavebních dělníků.

Jungfrau Alpenverein OEAV.CZ

Informace a kontakt

Rail Info Interlaken
Höheweg 35
Tel: +41 33 828 72 33
E-mail: info@jungfrau.ch
www.jungfrau.ch

Aktuality

Z otevírací doby máme dobu zavírací

13. 03. 2020
V souvislosti s aktuální verzí opatření proti šíření koronaviru je naše prodejna Brno, Údolní 57 do...

Švýcarsko výhodně

27. 02. 2020
Pokud hledáte aktivní dovolenu za příjemnou cenu, vybírejte destinaci i podle místní nabídky. Řada...

Horké novinky ve světě kol a elektrokol

26. 02. 2020
Jaké novinky pro milovníky cyklistiky letos připravili výrobci kol a elektrokol? V následujícím...
Nahoru