Alpenverein

Hlášení pojistné události

Co je třeba udělat v případě pojistné události?

Pokud nehoda nebo úraz vyžaduje transport, zásah lékaře či jiných záchranných složek, bez prodlení kontaktujte horskou službu v místě, kde se nacházíte, případně volejte nouzovou linku 112 (kdekoli v Evropě).

Až teprve následně vám společnost organizující záchranu vystaví fakturu za záchrannou nebo pátrací akci. Na vás je předání této faktury včetně všech dalších dokladů za uskutečněné výdaje na likvidační společnost v Rakousku k úhradě a současně zaslat i formulář s hlášením pojistné události a dalšími dokumenty.

Novinka:

Europ Assistance je nutné volat nejen v případě potřeby transportu, ale nově také při hospitalizaci!
SOS Service (non-stop služba): Europ Assistance tel. +43 (0) 125 33 798.  

Hlášení pojistné události

Až budete zpětně žádat o náhradu vzniklých výdajů, je nutno především podat hlášení pojistné události a k němu připojit:

  • Kopii vašeho členského průkazu OeAV.
  • Kopii potvrzení o úhradě členských příspěvků u OEAV.CZ (vystavíme na vyžádání),
  • Originál faktury a doklady o úhradách, které bezprostředně souvisejí s pojistnou událostí (tj. za transport, pobyt v nemocnici, ambulantní ošetření, léky…).
  • Lékařské zprávy (od českých lékařů překlad v němčině nebo angličtině) s popisem onemocnění, popisem lékařského výkonu, dobou ošetření.
  • Potvrzení o vyrovnání závazků od vaší zdravotní pojišťovny (např. VZP, OZP apod.).
  • Očíslovaný seznam všech těchto příloh.

Od všech dokumentů si pořiďte kopii, kterou si uschovejte a originály zašlete na adresu:
KNOX Versicherungsmanagement GmbH
Bundesstra3e 23
A-6063 Rum (Rakousko - Österreich)

Veškerá hlášení škodní události musí být vyplněna v němčině nebo v angličtině. Překlady do češtiny slouží pouze jako pomůcka. Hlášení v češtině nemůže bohužel pojistitel přijmout!

V případě záchranných akcí

Pokud obdržíte fakturu od záchranné služby, není nutné tuto fakturu platit, nýbrž originál zašlete na adresu: KNOX Versicherungsmanagement GmbH, Bundesstra3e, A-6063 Rum (Rakousko - Österreich). V některých státech (zejména mimo území Evropy) je nutné být připraven i na platbu v místě za zásah vrtulníkem (platební kartou, v hotovosti), v tomto případě platbu uhradíte.  Fakturu za záchranou akci a doklad o úhradě následně pošlete opět na KNOX Versicherungsmanagement a částka vám bude navrácena na váš účet. 

Ambulantní lékařské výkony a služby (včetně nákupu léků)

Výlohy za ambulantní ošetření si hradí nejdříve každý člen sám a jsou mu proplaceny až zpětně (v rámci pojištění Alpenverein je u ambulantního ošetření spoluúčast 70 €). Faktura od lékaře musí obsahovat následující údaje: jméno a datum narození ošetřené osoby, popis nemoci, způsob a čas ošetření, doklad o zaplacení. Faktury je třeba předložit na zdravotní pojišťovně nejpozději do 6 měsíců od ukončení cesty s vyrozuměním zdravotní pojišťovny.

Hospitalizace a transport

Před repatriací, převozem, lékařským ošetřením v zahraničí spojeným s hospitalizací a přepravou v tuzemsku (ne při zachraňování) se bezpodmínečně spojte s 24 hodinovou službou pro naléhavé případy (jinak bude uhrazena částka maximálně 750,- EUR)
SOS Service (non-stop služba):
Europ Assistance
+43 (0) 125 33 798 

Při hlášení údalosti na Europ Assistance od vás bude vyžadováno:

  • jméno, adresa, datum narození a členské číslo Alpenvereinu postiženého
  • adresu nemocnice, ve které se nachází
  • telefon na ošetřujícího lékaře

Předpokladem pro repatriaci je vedle schopnosti přepravy pojištěnce skutečnost,

  • že je zdravotní stav přepravované osoby životně ohrožen nebo
  • že není na základě lékařského zabezpečení v místě zajištěno ošetření odpovídající standardu v místě stálého bydliště nebo
  • že lze předpokládat více než pětidenní hospitalizaci v nemocnici.

Převoz (do nemocnice, převoz do místa trvalého bydliště či repatriace) musí být zajištěn smluvní organizací uvedenou na členské kartě.

Nahoru